کابل آر جی ۵۹ چیست؟
آنچه در این مقاله میخوانید

کابل آر جی ۵۹ چیست؟

کابل‌های مختلفی برای هدایت امواج الکتریکی، صوتی، رادیویی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل ترکیبی و آر جی 59 نیز برای مواردی از این قبیل و دستگاه‌هایی مانند دوربین مداربسته، خروجی دستگاه‌های گیرنده دیجیتال و تلویزیون و ... به کار می‌روند.

این دو کابل هر کدام مزایا و معایبی دارند که باعث شده است تا همیشه مشتریان خود را داشته باشند و نیاز به آن‌ها در بازار لوازم الکترونیکی و دوربین‌های مداربسته احساس شود.

کابل آر جی 59 چیست؟

کابل آر جی 59 از نوع کابل‌های کواکسیال است که مانند کابل‌هایی است که برای آنتن تلویزیون استفاده می‌شود. این کابل‌ها دارای یک رسانا در میانه آن است که با پلاستیک فشرده یا پی‌وی‌سی عایق شده است. کار این نوع کابل، انتقال تصاویر از سیستمی به سیستم دیگر است و هر چه کیفیت بهتری داشته باشد، قطعاً عملکرد آن و انتقال تصویر نیز به مراتب بهتر انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: کابل آنتن تلویزیون 

مقایسه‌ی کابل ترکیبی با کابل آر جی ۵۹

کاربرد کابل آر جی 59

از کابل آر جی 59 برای موارد متعددی استفاده می‌شود. بیشترین استفاده از این کابل برای اتصال دوربین‌های مداربسته به شبکه‌ی امنیتی است. این کابل، جزو کابل‌های تصویر است که فیلم‌های ثبت شده از دوربین مداربسته‌ی دیجیتال و آنالوگ را به شبکه یا سیستم ذخیره و نمایش ارسال می‌کند.

ساختار کابل آر جی 59

مغز کابل از جنس مس یا آلومینیوم است. این مغز توسط یک لایه‌ی پلاستیکی فوم مانند احاطه شده است. نقش این عایق، جدا کردن شیلد از مغزی است و از تداخل تصویر و کاهش کیفیت آن جلوگیری می‌کند.

روی این عایق، لایه‌ای از شیلد وجود دارد که برای جذب نویز محیط استفاده می‌شود. از این رو این کابل‌های تصویری کیفیت‌های مختلفی دارند که ممکن است به نوع عایق، جنس مغزی آن و ... مرتبط باشد.

مزایای کابل آر جی 59

این کابل‌ها تا 500 متر می‌توانند به خوبی هدایت تصویر را بر عهده بگیرند و افت کیفیت تصویر در این مسافت توسط این کابل بسیار کم است. از این رو برای محیط‌های بزرگ مانند باغ، ویلا و خانه‌های بزرگ می‌توان از آن استفاده کرد.

استفاده از این کابل راحت است و برای انواع دوربین‌ها می‌توان از آن بهره برد.

به جای این که از چندین کابل استفاده کنید، می‌توانید به سراغ کابل‌های ترکیبی بروید و کابل تغذیه و تصویر را در کنار هم داشته باشید و از هزینه‌های بیشتر در پروژه‌تان جلوگیری کنید.

این کابل‌ها برای مسیرهای کوچک کیفیت و عملکرد بسیار خوبی دارند.

کابل آر جی 59

کابل ترکیبی چیست؟

کابل ترکیبی نمونه‌ای دیگر از کابل‌هایی است که برای دوربین‌های مداربسته و انتقال تصویر استفاده می‌شود. این کابل قابلیت‌های زیادی دارد و کیفیت تصویر ارسالی از طریق آن نیز بسیار مطلوب است.

این کابل‌ها برای مسافت‌های کوتاه به کار می‌روند و جنس مغز آن‌ها از نوع مس یا آلومینیوم است. البته استفاده از کابل ترکیبی برای مسافت‌های بالای 70 متر توصیه نمی‌شود و کارایی ندارد.

کاربردهای کابل ترکیبی

این کابل برای دوربین‌های مداربسته و انتقال تصاویر از آن‌ها کاربرد دارد. علاوه بر این، دوربین‌های مداربسته به منظور تأمین انرژی برق به کابل‌های مخصوصی نیاز دارند. از این رو برای تغذیه‌ی دوربین‌ها نیز نیازی به کابل جداگانه نیست و کابل ترکیبی به راحتی با یک تیر دو نشان می زند.

ساختار کابل ترکیبی چگونه است؟

کابل ترکیبی به طور معمول از یک زوج کابل برق و یک کابل کواکسیال از نوع آر جی 59 تشکیل شده است. این کابل‌ها در کنار هم علاوه بر تأمین برق و انرژی مورد استفاده در دوربین، کار انتقال تصویر را هم انجام می‌دهند. از این رو یک گزینه‌ی عالی و کاربردی برای دوربین‌های مداربسته هستند.

تفاوت‌های کابل ترکیبی با کابل آر جی 59 از نظر کاربرد

این دو کابل هر دو در دوربین‌های مداربسته‌ی آنالوگ و دیجیتال کاربرد دارند. کابل ترکیبی هنگامی که کابل تغذیه، در دوربین مورد استفاده قرار نگرفته باشد، می‌تواند به آن متصل شود؛ زیرا کار انتقال انرژی و تصویر را با هم انجام می‌دهد.

مقایسه‌ی کابل ترکیبی با کابل آر جی ۵۹

تفاوت‌های کابل ترکیبی با کابل آر جی 59 از نظر ساختار

همان‌طور که گفته شد، کابل ترکیبی از کابل تغذیه و کابل آر جی 59 تشکیل شده است. از این رو ساختاری متفاوت با هم دارند. به طور کلی کابل آر جی 59 یک کابل است ولی کابل ترکیبی از چند کابل متمایز و متفاوت ساخته شده است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند.

نتیجه‌گیری

امروزه کابل‌های زیادی به عنوان رسانای تصاویر و برق در دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید در مسیرهای کوتاه هم تصویر و هم انرژی برق را انتقال دهید، از کابل ترکیبی استفاده کنید.

در صورتی که نیاز به یک کابل ارسال تصویر برای محدوده‌ی بزرگتری دارید، قطعاً کابل آر جی 59 برایتان مناسب‌تر است؛ اما باید از کابل دیگری برای تغذیه و انتقال انرژی برق به دوربین استفاده کنید.

کابل آر جی 59 و کابل ترکیبی در دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود. این کابل‌ها برای انتقال تصویر از دوربین‌های مداربسته آنالوگ و دیجیتال برای محیط‌های بزرگ و کوچک به کار می‌روند ساختار دو کابل با هم متفاوت است. همچنین هر کدام بر اساس شرایطی که دارند در محیطی خاص به کار می‌روند. کابل ترکیبی علاوه بر انتقال تصویر، کابل تغذیه را هم در خود دارد.

دیدگاه‌ها
نام
ایمیل
نظر

محصولات زیتون

مقالات مرتبط