قیمت کابل افشان در سال 1402
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت کابل افشان در سال 1402

در دنیای سیم و کابل با محصولات متنوعی روبرو هستیم که هر یک کارایی خاص خود را خواهند داشت. همچنین هر یک از این کابل‌ها استانداردهای ظاهری و فنی خاص خود را دارا هستند. برای مثال برخی از لحاظ فیزیکی هادی یا رسانای ضخیم تر و یا تعدادی قطر کمتری دارند. در ادامه مقاله قیمت کابل افشان در سال 1402 شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بهترین خرید را انجام دهید. 

کابل افشان از پرطرفدارترین و البته پرمصرف‌ترین تجهیزات سیم و کابل است. این محصول محبوبیت خود را مدیون ویژگی‌های منحصربفردی است که دارد.  به طور کلی کابل افشان به کابلی گفته می‌شود که بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است. به همین دلیل است که این کابل برای کاربری‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید کابل افشان را دارید، پیشنهاد میکنیم حتما قبل از خرید  به صفحه فروش کابل افشان مراجعه کنید .


فروش انواع کابل برق در فروشگاه سیم و کابل زیتون


کاربرد کابل افشان چیست؟

از سیم و کابل‌های افشان برای کاربری‌های مختلفی استفاده می‌شود.

کابل افشان قدرت یکی دیگر از کابل‌های نرم و قابل انعطاف است که کاربرد خاص خود را دارد. از این کابل‌ها برای مصارف انتقال برق با ولتاژ بالا و بیشتر از 36 هزار ولت استفاده می‌شود. چنین کابل‌هایی بیشتر در نیروگاه‌های تولید و توزیع برق، تاسیسات صنعتی و تابلوهای برق استفاده می‌شود.

 

ویژگی های عمومی کابل افشان

انعطاف‌پذیری کابل باعث شده تا بتوان آن را به‌راحتی خم کرد و در قسمت‌های مختلف با دسترسی کم و فواصل کوتاه از آن استفاده نمود. مانند دیگر کابل‌های برق، این کابل نیز دارای یک رسانا و عایق است. این کابل انعطاف‌پذیر از دو یا چند سیم تک‌رشته افشان ساخته شده است. PVC ( پی وی سی) از نوع پلیمر PVC/D در کابل‌های سبک آمیزه به عنوان عایق استفاده می‌شود. PVC ( پی وی سی) از نوع پلیمر PVC/A نیز برای کابل‌های افشان قدرت به عنوان عایق مقاوم به کار می‌رود.

 

دسته بندی کابل افشان 

کابل افشان به روش‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود. گاهی کابل را بر اساس میزان انعطاف‌پذیری به کابل سبک، کابل قدرت و کابل آلومینیومی تقسیم می‌کنند. گاهی نیز این تقسیم‌بندی بر اساس ولتاژ کابل‌ها است که در این صورت کابل به انواع ۳۰۰ تا ۵۰۰ تقسیم‌‌بندی می‌شود، اما به صورت کلی کابل افشان به دو دسته تخت و گرد تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربرد‌های مختلف و منحصربه‌فردی دارند.

 

۱. کابل تخت افشان

برای عایق بندی این کابل‌ها از پلی وینیل کلراید استفاده می‌شود. از جمله مزایای دیگر این کابل‌ها می‌توان به وزن پایین، اشغال فضای کمتر و استحکام بسیار بالا اشاره کرد. نسبت سطح به حجم کابل افشان از کابل گرد بیشتر است که این خصوصیت به انتقال بیشتر گرما به خارج از کابل کمک می‌کند.

 

کابل فشار ضعیف یا کابل سبک

۲.کابل فشار ضعیف یا کابل سبک

از کابل های سبک به عنوان کابل های ورودی و رابط در وسایل برقی، لوازم منزل، ماشین آلات و بسیاری از تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. از کابل های قدرت در فضاهای خارجی، پست های انتقال برق، درون آب، زیر خاک، داخل ساختمان و کانال های کابل کشی، نیروگاه ها و مکان هایی که احتمال صدمات مکانیکی به کابل وجود ندارد، استفاده می شود.

 

۱.کابل برق افشان PVC: این نوع کابل‌ها دارای عایق PVC هستند و برای استفاده در محیط‌های داخلی و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها دارای عمر طولانی، ایمنی بالا و مقاومت در برابر حرارت و آتش هستند.کابل برق افشان XLPE: این نوع کابل‌ها دارای عایق متقاطع پلی‌اتیلن است و معمولاً برای استفاده در فضاهای باز و محیط‌هایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر حرارت و آب دارند، استفاده می‌شوند.

 

۲.کابل برق افشان با لایه مس: این نوع کابل‌ها دارای پوشش مسی هستند که منجر به کاهش تداخل الکترومغناطیسی و بهبود کارایی در انتقال برق می‌شود. آنها به طور گسترده در ساختمان‌های تجاری و صنعتی، پروژه‌های بزرگ و تجهیزاتی که نیاز به پایداری بالا در انتقال برق دارند، استفاده می‌شوند.

 

۳.کابل برق افشان استاندارد فولادی: این نوع کابل‌ها دارای پوشش فولادی هستند که سبب مقاومت بالا در برابر کشش و فشار می‌شود. آنها برای استفاده در مناطق سخت‌تر و محیط‌های صنعتی پر استفاده می‌شوند.

 

۴.کابل برق افشان مقاوم در برابر حریق: این نوع کابل‌ها دارای لایه‌های محافظه‌ای خاص هستند که برای جلوگیری از انتشار نشتی و حریق در صورت بروز حادثه مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها برای استفاده در مناطق با خطر آتش سوزی بالا و ساختمان‌های مسکونی و تجاری مورد نیاز است.

 

تفاوت کابل افشان و مفتول

کابل مفتول در برابر خوردگی مقاومت بیشتری نسبت به کابل‌های افشان دارد. از سوی دیگر کابل‌های افشان، دارای انعطاف‌پذیری بیشتری هستند. احتمال شکستگی کابل مفتول نسبت به افشان بسیار بیشتر است. البته کابل‌های مفتولی در مقایسه با افشان، کمتر دچار اتصال می‌شوند.

همچنین هزینه استفاده از کابل‌های مفتولی بسیار کمتر از افشان است. به دلیل انعطاف بالای کابل افشان، استفاده از آنها در لوله‌های خرطومی مناسب‌تر است. از سوی دیگر به دلیل مقاومت مناسب کابل‌های مفتول، استفاده از آنها در مسافت‌های طولانی بهتر است. مقایسه کابل افشان و مفتول به شما کمک می کند بتوانید بهترین کابل را برای مصرف خود انتخاب کنید. در ادامه به برخی از تفاوت های میان کابل مفتول و افشان اشاره خواهیم کرد: 

 

از نظر میزان خوردگی: کابل مفتولی نسبت به کابل قابل انعطاف دارای خوردگی بیشتری است و از این جهت کابل نیرومندتری است.

 

از نظر قیمت: کابل مفتولی نسبت به کابل قابل انعطاف از قیمت مناسب تر و پایین تری برخوردار است.

 

از نظر انعطاف پذیری: به دلیل رشته ای بودن، کابل های افشان انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کابل های مفتولی دارند. 

 

از نظر مقاومت: در کابل های مفتولی، مقاومت اهمی بیشتر از کابل های افشان است. دلیل این اتفاق را می توان مقدار پیچ ها، طول کابل و تاب های زیاد در کابل های مفتولی دانست.

 

از نظر کاربرد: اتصال در کابل های مفتولی احتمال بسیار کمی دارد. به همین دلیل، این نوع کابل ها تک رشته هستند. در کابل های افشان نیز به دلیل قابلیت انعطاف، درصد شکنندگی بسیار پایین است.

 

از نظر اتصال: کابل مفتولی نسبت به کابل قابل انعطاف، اتصال کمتری دارد.

 

از نظر قیمت: کابل مفتولی نسبت به کابل قابل انعطاف از قیمت مناسب تر و پایین تری برخوردار است.

 

قیمت  کابل افشان

قیمت کابل افشان

 با توجه به تغییرات قیمت و نوسانات موجود در بازار مس، لیست قیمت سیم و کابل زیتون به روز می شود.به همین علت شما میتوانید با شماره تماس درج شده در سایت تماس حاصل نمایید و اقدام به استعلام قیمت محصول نمایید. قیمت کابل افشان در سایت های مختلف با توجه به نوع برند آن بیان می شود و همه سایزهای کابل افشان استاندارد و گواهینامه را می توانید با به بهترین قیمت از سیم و کابل زیتون خریداری کنید.  پس از استعلام قیمت محصول توسط شما، فروش کابل زیتون قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر سفارشات را در قالب پیش فاکتور به اطلاع شما میرسانند و پس از تایید پرداخت،بر اساس زمانبندی اعلام شده نسبت به تحویل بار به آدرس و مشخصات دریافتی از مشتری، اقدام می‌کنند. 

 

دیدگاه‌ها
نام
ایمیل
نظر

محصولات زیتون

مقالات مرتبط