بهترین کابل برق ماینر
آنچه در این مقاله میخوانید

بهترین کابل برق ماینر

امروزه استخراج ارز‌های دیجیتال از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر انجام می‌شود. این دستگاه‌ها برق زیادی مصرف می‌کنند به همین دلیل باید در رعایت نکات ایمنی و انتخاب کابل برق ماینر مناسب، دقت زیادی صورت گیرد.

متأسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند استخراج ارز دیجیتال بسیار راحت است و به‌راحتی می‌تواند آن‌ها را ثروتمند کند اما به موارد ایمنی مانند انتخاب و خرید کابل برق ماینر مناسب توجه ندارند. در این مقاله به ویژگی‌هایی که یک کابل برق ماینر مطمئن و با کیفیت باید داشته باشید، می‌پردازیم.


خرید انواع سیم و کابل برق از زیتون کابل


کابل برق ماینر چیست؟

دستگاه‌های ماینر به کابل برقی نیاز دارند که بتواند حجم زیادی از برق را تحمل کند و آسیبی نبیند. افراد غیرحرفه‌ای معمولاً برای ماینرها از کابل ضعیف استفاده می‌کنند که خیلی خطرناک است و ممکن است دچار آتش‌سوزی شود.

کابل برق ماینر کابلی است که یک سر آن ۳ پین مخصوص منبع تغذیه دارد و بیشتر در برق‌دهی به پاور کامپیوتر و ماینر از آن استفاده می‌شود. به همین دلیل به آن کابل برق پاور ماینر نیز گفته می‌شود. احتمالاً اگر کامپیوتر یا کیس داشته باشید این کابل پاور را دیده‌اید. استفاده از این کابل سه پین محبوب، مدتی است که برای ماینرها رایج شده است. پیش‌تر در زیتون کابل به معرفی انواع کابل برق سه پین پرداختیم.

سر دیگر کابل برق ماینر یک دوشاخه دارد که به برق شهری متصل می‌شود. کابل برق ماینر از سه رشته سیم با قطر ۵/۱ میلی‌متر تشکیل شده که در زیر یک روکش مشکی قرار دارد. اگر این سیم‌ها استاندارد باشند می‌توانند تا 27 آمپر جریان برق را نیز از خود عبور بدهند.

دو سر یک کابل برق ماینر

چگونه یک سیم ماینر خوب انتخاب کنیم؟

دستگاه‌های ماینر که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شوند بیشتر از نوع ASIC هستند. این ماینرها به کابل‌های فوق‌العاده قوی و باکیفیت نیاز دارند تا بتوانند به‌درستی کار کنند. دستگاه‌های ماینر خیلی گران هستند و به همین دلیل باید به‌دقت از آن‌ها محافظت کرد. برای اینکه به این دستگاه‌ها آسیبی وارد نشود و یا دچار آتش‌سوزی نشوند باید بهترین کابل برق ماینر را برای آن‌ها خریداری کنید.

برای خرید کابل برق ماینر باید به قطر کابل، میزان جریان عبوری و آلیاژ سیم درون آن توجه کرد. کابل پاور ماینر از نظر ظاهر و عملکرد فرقی با کابل کامپیوتر ندارد. تنها فرق این دو کابل در میزان مصرف انرژی و جریان عبوری است.

یک کامپیوتر عادی حدود ۳۰۰ وات انرژی مصرف می‌کند اما میانگین مصرف یک ماینر حدوداً ۵ برابر کامپیوتر یعنی ۱۵۰۰ وات است. البته ماینرهایی در بازار وجود دارند که تا۵۲۰۰ وات و بیشتر هم برق مصرف می‌کنند. به همین دلیل اگر یک کابل عادی کامپیوتر را به یک ماینر متصل کنید، کابل ذوب شده و آتش‌سوزی اتفاق می‌افتد.

بهترین کابل برق ماینر کدام است؟

همان‌طور که گفتیم برای ماینر باید از کابل با قطر ۵/۱ استفاده کنید. چون کابل برق برای ماینرها بسیار مهم است باید یک کابل باکیفیت برای آن انتخاب کنید. آلیاژ به‌کار رفته در کابل هم باید از جنس مس باشد. هر چه قطر کابل برق و درصد خلوص مس در آن بیشتر باشد کابل کیفیت بالاتری دارد و برای ماینر مناسب‌تر است. همچنین بهتر است پوشش بیرونی کابل هم از جنس سیلیکون باشد. در مقاله انواع روکش کابل برق درباره انواع پوشش بیرونی کابل‌های برق به صورت کامل توضیح دادیم.

برای اینکه بتوانید بهترین کابل برق را برای ماینر خود انتخاب کنید باید از میزان مصرف برق دستگاه خود و جریان عبوری از آن اطلاع داشته باشید. مثلاً اگر مصرف برق یک دستگاه ماینر حدود ۱۵۰۰ وات بر ساعت است و حدود 7 آمپر جریان دارد، استفاده از یک کابل A10 برای آن مناسب است. در حالی‌که دستگاهی که حدود 11 آمپر جریان می‌کشد به کابل قوی‌تری نیاز دارد و باید از یک کابل A16 برای آن استفاده کرد.

ایران یکی از بهترین تولیدکننده‌های کابل برق و کابل ماینر در جهان است. ایران منابع مس زیادی دارد و به همین دلیل خلوص مس به‌کاررفته در این کابل‌ها خیلی بالا است. کارخانجات ایرانی مس زیادی در کابل‌های برق به کار می‌برند و به همین دلیل این کابل‌ها کیفیت بالایی دارند.

کشورهای حوزه خلیج‌فارس مانند امارات و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی همیشه به دنبال کابل‌های برق ایرانی هستند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه از برندهای قابل‌اعتماد و شناخته‌شده، سیم و کابل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

بهترین کابل برق ماینر

قیمت کابل برق ماینر

قیمت سیم و کابل برق ماینر متغیر است. فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت یک کابل برق تأثیرگذار هستند. میزان مس به‌کار رفته در سیم، جنس روکش سیم، قطر آن و میزان جریانی که از خود عبور می‌دهد همگی قیمت سیم را تعیین می‌کنند.

همان‌طور که گفتیم ایران بهترین کابل‌های برق ماینر را تولید می‌کند. قیمت کابل‌های ایرانی با توجه به کیفیتی که دارند مقرون‌ به ‌صرفه است. برای خرید کابل برق ماینر بهتر است چند برند را مقایسه کنید و با تحقیق و بررسی نسبت به خرید کابل ماینر اقدام کنید.

کارشناسان زیتون‌ کابل آماده هستند تا شما را در این امر یاری کنند.

دیدگاه‌ها
نام
ایمیل
نظر

محصولات زیتون

مقالات مرتبط